 Mieliśmy już zaszczyt i przyjemność wysłuchać wykładu prof. AJD Adama Regiewicza, który gościł w naszej szkole w grudniu i przedstawił prezentację na temat średniowieczności w kulturze współczesnej, oraz pani dr Moniki Stawiarskiej – Lietzau z Instytutu Filozofii, Socjologii i Psychologii na temat : „ Jak usprawnić swoją pamięć? ”. 14 marca z kolei gościliśmy w szkole Pana profesora Artura Żywiołka oraz Panią doktor Joannę Warońską, którzy wzięli udział w zorganizowanej przez nas sesji naukowej poświęconej Witoldowi Gombrowiczowi, którą zatytułowaliśmy „ Gombrowicz źle obecny czy niezastąpiony w szkole?”
Sesję rozpoczęliśmy debatą, w której dwie kilkuosobowe drużyny uczniów z klas trzecich, drugich i pierwszych polemizowały na temat twórczości Gombrowicza i spierały się nad zasadnością umieszczenia jego dzieł w kanonie lektur szkolnych. „Walka” była zacięta i dodatkowo „podgrzewana” przez Pana profesora Żywiołka, który raz opowiadał się po stronie zwolenników Gombrowicza, aby zaraz potem przyznać rację jego przeciwnikom.
Następnym punktem sesji było obejrzenie prezentacji multimedialnej dotycząca twórczości Witolda Gombrowicza, a potem po krótkiej przerwie, czekała nas prawdziwa uczta intelektualna, bowiem mieliśmy ogromną przyjemność wysłuchania wykładu Pana profesora Żywiołka , który opowiadał nam o Gombrowiczu z perspektywy historyczno-literackiej i filozoficznej. Z kolei Pani doktor Joanna Warońska jako znawca teatru przedstawiła nam twórczość tego kontrowersyjnego pisarza, biorąc pod uwagę jego dzieła dramatyczne.
Wizyta gości reprezentujących Akademię Jana Długosza okazała się nie tylko niezwykle wartościowa ze względu na poszerzenie naszej wiedzy na temat literatury, filozofii, teatru, ale również przekonaliśmy się , iż wykładowcy tej uczelni to niezwykle otwarci, sympatyczni i mili ludzie, a przecież właśnie to, już niebawem, dla nas przyszłych studentów, będzie miało ogromne znaczenie!:) Mamy nadzieję, że kolejne przedsięwzięcie związane z PATRONATEM tej uczelni okaże się również satysfakcjonujące.
M.J, A.S.
|