STRONA GŁÓWNA Kontakt ze szkołą News przegląd Filmoteka Szkolna

Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
ID - WYCIECZKA KRAKÓW
WYJAZDY

Dotarliśmy dość szybko (chyba, że nam się tylko tak wydawało), bo po 1,5 godzinnej podróży byliśmy już na miejscu. Pogoda od rana dawała nam się we znaki. Padał ulewny deszcz, a chłodny wiatr nie ustępował. Jednak jesteśmy bardzo wytrwałymi uczniami i mimo tego nie traciliśmy ochoty na zwiedzanie Krakowa i innych jego ciekawych zakątków. W pierwszej kolejności wybraliśmy się na Uniwersytet Jagielloński, gdzie Pani Profesor Zemła zorganizowała dla nas wykład na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Prowadził go Profesor Emil Orzechowski- specjalista z dziedziny literaturoznawstwa i kulturoznawstwa. Wykład ten był bardzo ciekawy i dał nam wiele tematów do przemyśleń jeśli chodzi o współczesną kulturę i sztukę. Po wysłuchaniu przemówienia podziękowaliśmy Panu Profesorowi wręczając małą bombonierkę i opuściliśmy budynek.
Potem poszliśmy zwiedzać dalej; Po drodze mieliśmy okazję zobaczyć tzw. Okno Jana Pawła II znajdujące się w Krakowie przy ulicy Franciszkańskiej. Zanim dotarliśmy na Rynek Główny, zatrzymaliśmy się przy Collegium Novum UJ, do którego weszliśmy i dowiedzieliśmy się czegoś na temat rekrutacji na studia. Nie ukrywam, że wiekowa uczelnia "robi wrażenie" Wychodząc, skierowaliśmy się w stronę Rynku, spacerując krakowskimi alejami, gdzie mogliśmy podziwiać różne zabytki znajdujące się w tej
miejscowości. Gdy dotarliśmy pod pomnik Adama Mickiewicza, ustaliliśmy, że dobrze byłoby mieć pamiątkowe zdjęcie z tego miejsca. Pogawędziliśmy trochę i niektórzy nawet odkryli swoje powołanie do karmienia gołębi (oczywiście mówiąc w charakterze żartobliwym ;). Jedno nam tylko przeszkadzało; Pogoda. Chyba nie miała zamiaru ustąpić i musieliśmy zdecydować czy zostaniemy na dworze czy też przejdziemy się do Galerii Krakowskiej, gdzie będzie ciepło; Wybraliśmy Galerię, gdzie dostaliśmy od naszych opiekunów przykaz zjedzenia "czegoś ciepłego". Podczas konsumpcji nawiązaliśmy wiele nowych znajomości i przeprowadziliśmy mnóstwo ciekawych konwersacji, których nigdy nie zapomnimy. Nikt też się nie zgubił, więc nie mieliśmy żadnych problemów.
Około godziny 15.30 mieliśmy zebrać się wszyscy razem w Galerii, po czym udaliśmy się do teatru, gdzie grano sztukę pt.: "Mayday";. Zdecydowanie, komedia ta należy do tych, przy których nie da się zachować powagi. Myślę, że wszyscy dobrze się bawili, niedowiarki, że teatr może być pasją przekonały się, iż to prawda.
Dziękujemy naszym nauczycielom za wyjazd i prosimy o kolejne. Ten pozostanie w naszej pamięci, nawet wtedy, gdy będziemy już tak wiekowi, jak UJ.