STRONA GŁÓWNA Kontakt ze szkołą News przegląd Filmoteka Szkolna

Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
LEKCJA GEOGRAFII
NAUKA

Klasa II f pojechała wraz ze swoją nauczycielką geografii prof. Marią Policht na zajęcia terenowe do Złotego Potoku (11.10.2011). Długo wybierany termin (aby piękne bukowe lasy pokazały całą swoją krasę) okazał się nie najszczęśliwszy, ale o tym za chwilę. Celem naszej wyprawy była dolina Wiercicy. Zabraliśmy potrzebne do zadań dydaktycznych materiały, przyrządy oraz odczynniki i pojechaliśmy. Już za Myszkowem okna autobusu pokryły się drobnymi kropelkami deszczu, ale przecież nie jesteśmy z cukru, więc...

... nie przerażało nas to wcale. Po przyjeździe na miejsce podzieleni zostaliśmy na grupy, otrzymaliśmy kompasy i materiały dydaktyczne i udaliśmy się na szlak. Wędrując przez wyzłocony bukowy las omijaliśmy kałuże i wypatrywaliśmy znaków na drzewach, które doprowadzą nas do ruin zamku w Ostrężniku. Tajemnicze wzgórze ukrywa nie tylko resztki ruin zamku, który prawdopodobnie powstał za czasów Kazimierza Wielkiego, ale także dwie jaskinie. Niestety, nie dane nam było długo kontemplować magii tego miejsca. Aura okazała się bardzo nie sprzyjająca. Deszcz, który początkowo był drobniutką mżawką stał się rzęsistą ulewą. Skały pokryte opadłymi bukowymi liśćmi momentalnie stały się śliskie, a z lasu podniosła się mgła. Wracając zobaczyliśmy jeszcze tajemnicze Źródła Zdarzeń, które ponoć wróżą wojny i kataklizmy, a tak naprawdę są źródłami krasowymi, oraz piękny ostaniec z łukowatym sklepieniem nazwany przez Krasińskiego Bramą Twardowskiego. Ulewa zmusiła nas do skrócenia trasy, tak więc Źródła Elżbiety i Zygmunta oraz Pstrągarnię zostawiliśmy sobie na inną okazję.