„Praktyka czyni mistrza” – zgodnie z tą maksymą postanowiliśmy przenieść nasze zajęcia z klasopracowni do… muzeum. We wtorek 20 października w tym celu wyruszyliśmy do Krakowa. W Muzeum Narodowym (w jego filii na ulicy Kanoniczej) czekała na nas pani Anna Warzecha, która poprowadziła zajęcia na temat „Jak interpretować dzieło malarskie?”. Na wstępie wysłuchaliśmy wykładu poświęconemu średniowiecznemu, renesansowemu i barokowemu malarstwu, dowiedzieliśmy się, jaką terminologię należy stosować, analizując dzieło malarskie. Kompozycja, perspektywa, dominanta kolorystyczna, tematyka, to elementy, na które należy zwrócić uwagę „czytając tekst” plastyczny. Mogliśmy przećwiczyć zdobyte umiejętności interpretacyjne, pracując w grupach, omawiając konkretne obrazy. Ponieważ jesteśmy klasą o dość oryginalnym profilu – polonistyczno – biologicznym, nie trudno się domyślić, że kolejne zajęcia odbyliśmy w Muzeum Przyrodniczym Instytutu Systematyki i Ewolucji Zwierząt PAN – oglądając bardzo interesujące wystawy zwierząt, minerałów, roślin. Dołączyliśmy pokaźną foto-relację z tych zajęć, na którą serdecznie zapraszamy i zachęcamy do tak realizowanych lekcji. Było oryginalnie, interesująco i mimo że „małoszkolnie” to niezwykle edukacyjnie
Dziękujemy pani profesor Mai Janus i pani profesor Urszuli Ogurek
Klasa II B |