STRONA GŁÓWNA Kontakt ze szkołą News przegląd Filmoteka Szkolna
Wrzesień 21 2021 10:10:06   
MINISTER EDUKACJI
MINISTER EDUKACJI
W ŻEROMSKIM
PROJEKTY







Nawigacja
REFORMA EDUKACJI

MENU

GALERIE

SZKOŁA

UCZNIOWIE

NAUCZYCIELE

ABSOLWENCI

BIBLIOTEKA

PEDAGOG SZKOLNY

GAZETA STEFAN

DOKUMENTY SZKOLNE

PODRĘCZNIKI

MATURA 2018

WOLONTARIAT

PCK

RADA RODZICÓW

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
ETWINNING
PROJEKTY

Zbliżający się koniec roku szkolnego oznacza także zakończenie (lub przynajmniej zawieszenie na czas wakacji) działań związanych z projektami etwinningowymi. Od września 2014 roku grupa uczniów z klas Ia, Ib, Ie, IIa oraz IId realizowała projekt zatytułowany „Sharing our Top Five”, w którym główną szkołą partnerską było liceum w hiszpańskiej miejscowości Santander. Nasi uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, do jakich książek, utworów muzycznych i filmów najchętniej sięgają ich rówieśnicy z Hiszpanii, a także polecić im wybrane dzieła polskiej literatury, muzyki i sztuki filmowej. Realizacji projektu towarzyszył także wspólny seans filmowy w MOK-u oraz spotkanie w Bibliotece Pedagogicznej w Zawierciu. Projekt dał też okazję do ćwiczenia znajomości języka angielskiego nie tylko w piśmie (przygotowywanie recenzji książek i filmów), ale również w mowie – udało się zorganizować rozmowę z uczniami z Hiszpanii poprzez Skype. W styczniu 2015 r. uruchomiliśmy także drugi projekt, tym razem we współpracy z Armenią (liceum w Vanadzor). Wybór tego kraju jako partnera nie był przypadkowy ze względu na przypadającą w tym roku 100. rocznicę ludobójstwa Ormian. Projekt zatytułowany „Human-inhuman” związany jest tematycznie z międzynarodowym prawem konfliktów zbrojnych, dlatego też w trakcie jego realizacji odbyło się m.in. spotkanie z drem Marcinem Marcinko z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uczniowie z klas Id, Ie, IIa i IIc zorganizowali także dla swoich kolegów lekcję na temat ludobójstwa Ormian oraz warsztaty dotyczące aspektów prawnych związanych z procesami norymberskimi. Działania te będą kontynuowane po wakacjach. Uczniom, którzy aktywnie zaangażowali się w rozmaite zadania związane z projektami, dziękujemy!
A. M., A. Ł.